Πόνος στην περιοχή του ώμου ;

πόνος στον ώμο
3D Illustration of shoulder pain, medical concept.

Ο πόνος και ο περιορισμός των κινήσεων στην περιοχή του ώμου αποτελεί μια αρκετά συχνή μυοσκελετική παθολογία. Το φαινόμενο μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής του ατόμου και την δυνατότητα του να λειτουργήσει μέσα στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Είναι το τρίτο πιο συχνό μυοσκελετικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η φυσιοθεραπεία στην κλινική πρακτική.

Η στενή σύνδεση του με περιοχές όπως του αυχένα και των σπλάχνων καθιστά την διαφορική διάγνωση και την αντιμετώπιση του σύνθετη και επιτακτική.
Ένα σημείο που αξίζει να αναφερθεί είναι η έντονη αμφισβήτηση της κατάστασης των ιστών όπως εμφανίζονται στις συνήθεις διαγνωστικές εξετάσεις (ακτινογραφίες, διαγνωστικοί υπέρηχοι, μαγνητικές και αξονικές τομογραφίες) με το μέγεθος του πόνου και της ανικανότητας των ασθενών. Είναι δηλαδή σύνηθες να βλέπουμε ασθενείς με έντονα συμπτώματα χωρίς ιδιαίτερα ευρήματα στις απεικονιστικές και το ακριβώς αντίθετο δηλαδή σημαντικά ευρήματα στις απεικονιστικές χωρίς καθόλου ή με ελάχιστο πόνο.
Ερευνητικά για παράδειγμα γνωρίζουμε πως το 20-40% του γενικού πληθυσμού εμφανίζει ρήξεις τενόντων του στροφικού πετάλου χωρίς συμπτώματα.
Το γεγονός καθιστά πολύ σημαντική την κατάταξη των ασθενών στην ανάλογη θεραπευτική προσέγγιση με βάση την λειτουργική τους αξιολόγηση.
Ενδεικτικά μπορούν να αναφερθούν στην συνήθη παθολογία οι τενοντοπάθειες της ωμικής ζώνης, η αρθρίτιδα της γληνοβραχιονίου και της ακρωμιοκλειδικής, οι αστάθειες και οι εξαρθρώσεις, η πρωτογενής και δευτερογενής συμφυτική θυλακίτιδα και οι διαταραχές της ωμοπλάτης.
Οι παράγοντες κινδύνου σχετίζονται τόσο με γενετικές όσο και με περιβαλλοντικές μεταβλητές ή άλλες συννοσηρότητες. Η καθιστική ζωή , η έλλειψη άσκησης αλλά και οι άναρχες διαταραχές της προπόνησης των ασκούμενων φαίνεται να συμβάλλουν σημαντικά στην εκδήλωση του πόνου.
Σε αρκετές περιπτώσεις στα αρχικά κυρίως στάδια, η αντιφλεγμονώδης αγωγή που θα συσταθεί από τον ιατρό μπορεί να ανακουφίσει αλλά η συνολική αποκατάσταση συνήθως απαιτεί την ταυτόχρονη φυσικοθεραπευτική παρέμβαση κυρίως σε καταστάσεις που δεν υποχωρούν σε μια έως δύο εβδομάδες.
Αν αντιμετωπίζεται πρόβλημα στον ώμο σας είμαστε στην διάθεσή σας να σας αξιολογήσουμε και να φτιάξουμε μαζί ένα εξατομικευμένο, επιστημονικά τεκμηριωμένο πρόγραμμα αποκατάστασης.